Posts

Aku dan braces!

Hey! hari ni hari ke 5 aku memakai braces. Dalam erti yang lain aku bergigi besi. Memakai braces bukanlah sekadar untuk suka-suka atau berfesyen. Aku imbas balik sejarah lalu. Sememangnya niat untuk memakai braces ialah bermula dari sekolah menengah lagi. Memandangkan hospital kerajaan terpaksa menunggu lama, sehinggakan bila da belajar di UiTM, giliran tak kunjung tiba. Apakah ini satu birokrasi? huahua..cer tanya Kementerian Kesihatan???? Aku sangat tak mampu untuk membuatnya di klinik swasta memandangkan kos rawatannya sangat tinggi. Tambahan pula, aku anak kampung yang lahir dari keluarga sederhana. Aku belajar pun bergantung kepada PTPTN yang sampai loni hutangnya yang bertimbun aku nak kena bayar bulan-bulan! Bila dah keje dan umo pun makin tua, aku akhirnya nekad untuk memakai braces dan keputusan yang diambil ialah pada hujung tahun lepas. Selepas menyelesaikan beberapa urusan yang perlu seperti x-ray, scaling, tampalan dan hal2 lain yang terkait, maka Ahad 10 Feb adalah ...

Menyingkap tabir 2013

Image
Alhamdulillah, TUHAN masih pinjamkan umur buat aku. Kali ini aku lebih suka untuk menulis secara santai dan mungkin terpaksa langgar bahasa, bermakna penulisan blog aku mungkin aku terdapat caca merba, penggunaan bahasa rojak dan bagai... hurmmm... lebih jujur. Ape2 pun maaf yea! :) Tahun bertambah maka umo pun bertambah. memang tua dah pun aku. Tahun 2012 yang lalu dilalui dengan baik walaupun di penghujung tahun aku dilanda krisis "relationship" yang sangat hebat! jiwa aku tak kuat unutk berkongsi rasa sedih dan sakit itu. Aku tau, LEO ni sensitif orangnya. Demi ALLAH, aku cuba kuatkan hati dan terus bertabah.. parutnya dalam! Semua orang berharap yang baik2 saja dalam hidup mereka. Sama seperti aku, mengharapkan yang baik-baik juga. Kita mampu berharap dan merancang tetapi ALLAH adalah perancang yang besar dan hebat. Kepada DIA yang MENCIPTAKAN.... aku berharap 2013 ada cahaya yang lebih baik. Aku ingin lebih mendekati diri kepada DIA, ingin berusaha menjad...

Selamat tinggal MERLIN

Image
Saya sungguh menyukai drama MERLIN! Drama fantasi ini sangat kena dengan jiwa saya. Dari musim pertama sehingga ke musim yang terakhir iaitu ke 5, bermakna 5 tahun juga saya begitu setia dengan MERLIN. Literalnya, ia dalah sebuah drama berorientasikan sifat kemanusian dan persahabatan. MERLIN membariskan bintang-bintang seperti Colin Morgan sebagai Merlin, Bradley James sebagai Prince Arthur, Anthony Head sebagai Raja Uther, Richard Wilson sebagai Gaius, Katie McGrath sebagai Morgana dan Angel Coulby sebagai Gwen. Pada hemat saya,  Merlin adalah satu imaginatif yang diadaptasi dari naskah legenda yang megujakan. Kita akan mengenali beberapa watak yang berbeza melalui drama ini. Apa-apa pun, akar kepada drama ini ialah Merlin itu sendiri.  Dia ialah pemuda yang mempunyai kuasa magis yang hebat. Namun ia harus menjadi rahsia agung. Prince Arthur pula dikenali dengan sikapnya yang bodoh sombong, egoistik dan keras kepala tetapi di sebalik sikap buruknya itu, dia ju...

Antara aku dan kek!

Image
  Entri kali ini ialah pasal kek! Cuma aku nak katakan yang aku amat suka kek... biarlah orang nak kata apa pun.. aku tak heran sebab yang belinya menggunakan duit aku dan yang makanya adalah diri aku. Hehe! Keterujaan pada kek menyebabkan aku jadi berisi secara tiba-tiba. Berpenat lelah di pusat gymnasium Celebrity Fitness juga adalah sia-sia. Akhirnya aku memilih untuk menamatkan kontrak di CF Subang Prade. Kek menjadikan aku bahagia dan melupakan masalah buat seketika, Menikmati rasa sedap dan manisnya menyebabkan aku begitu gembira. Apatah lagi kalau kek itu pelik ia akan menambahkan rasa teruja. Kek yang cantik tidak semestinya sedap yea! Hye si manis O la Br ata , dirimu amat mengujakan!

Sisipan di Singapore....

Image
Alhamdulillah, ini kali kedua sepanjang tahun 2012 saya berpeluang ke Singapore! Melihat Singapore sebagai sebuah negara kecil tetapi sangat hebat! Malah warganya juga berjiwa besar. Apa2 pun saya gembira dan teruja....  

Lamanya tak berblog!!!

Aduyai sangat lama x berblog! Mungkin saya lebih suka untuk bermuka buku?? sebenarnya faktor masa. Ada hal-hal yang boleh kita kongsi dengan orang, dan ada hal-hal yang harus kita tutup kejap dan menjadi rahsia diri. Berblog kadang-kadang memugar paradigma, dan kadang2 tiada apa yang hendak dikata. Kosong, kelu dan "kejong", menggunakan bahasa Kelatan. Untuk tatapan, saya tinggalkan kata2 ini.... "Hidup kita biarlah bertujuan..."

Today My Birthday!!!

Image
9 August - Thursday Today is my birthday..... "The thing about turning the "number" is that you are looking your life right in the eye. Fahmee.. you are still young, but you are too old to kid yourself. It is when you know what you have made of your life"... There were things I would have liked more of, and things I would have like less of. More money. Less weight. More buddies. Fewer strangers. More hair. Less work...Hahaha... Can I? Anyhow, thank you very2 much for those wished me my birthday. Through my life, my mum had done so many things to me! I loved you so much bonda! To my buddies… thank you very2 much because always in my side either happy or sadness… to “dia”..tq very2 much and do trust me that I appreciated you.. Dear Allah...Thank you Allah for everything you gave me, for everything you didn’t give me, for everything you protected me from that which I know and that which I’m not even aware of, thank you for blessings that I didn’...