Tuesday, September 27, 2011

SPB Yang di-Pertuan Agong, SPB Raja Permaisuri Agong dan DYMM Sultan Selangor berangkat ke "Malam Menjunjung Kasih"

Saya diberi amanah unutk menjadi pengarah persembahan dan floor manager bagi program "Malam Menjunjung Kasih" sempena kebarangkatan SBP YDPA ke Shah Alam. Bukan tugas kecil yang saya pikul tetapi saya sedaya melunaskan sebaik mungkin. Dibantu oleh stage manager Azmi Ariff dan barisan tenaga produksi, tugas besar ini dilaksana dengan penuh hemah!

Saya Anak Merdeka!!!

Sejarah itu tidak boleh dipadam..... tetapi ia boleh dipinda.. Sejarah itu mendewasakan...dengan sejarah ia mematangkan. Orang2 dulu berjuang sedaya keringat untuk mendapatkan kemerdekaan negara. Hari ini kita menikmati nafas segar dek orang2 terdahulu.

Saya tidak mahu menjadi kacang lupakan kulit. Saya bersyukur menjadi anak merdeka! Jika direnung, Malaysia adalah lebih baik dan aman berbanding dengan negara-negara yang bergolak yang lain. Namun, sebagai anak merdeka, saya tidak boleh diam.. saya tidak boleh memandang saja apabila Malaysia dimusnahkan oleh pemimpin2 yang tamak dan gilakan kuasa.

Saya kena ambil peduli apabila melihat kerakusan oleh puak2 yang menindas rakyat yang hanya besarkan perut sendiri.. seperti lembu yang kekeyangan.... saya dan anda harus berbuat sesuatu! kita harus memilih barisan kerajaan yang mampu berbakti kepada rakyat! Rakyat adalah kerajaan!